Nooit meer frustratie van verkeerde prijzen tijdens het prijs-vergelijken
Incorrecte prijzen en producten die niet op voorraad zijn. Uit onderzoek blijkt dat dit de grootste frustraties zijn van de consument, tijdens het prijsvergelijken. En een groeiend probleem bij vele onlineshoppers. Want vanwege het coronavirus is het vanuit huis bestellen is belangrijker dan ooit.
Sterk wisselende prijs resulteert vaak in teleurstelling
Webshops spelen met sterk fluctuerende prijzen. Bij sommige shops veranderen de prijzen tot wel 20x per dag! Door verouderde technieken zijn de prijzen niet altijd up-to-date bij prijsvergelijkers voor elektronica. Schommelende prijzen resulteren hierdoor dikwijls in negatieve ervaringen met online aankopen.
Goedkope prijzen veranderen in frustratie
Als klap op de vuurpijl veranderen deze onlineprijzen steeds sneller. Dit is vaak ten nadele van de consument/koper. Nadat je doorklikt bij de vergelijker ontdek je dat de daadwerkelijke prijs met meerdere tientjes is verhoogd. Dit fenomeen plaagt iedere dag diverse consumenten. Het ‘actieve prijzenbeleid’ van webshops biedt gelukkig ook kansen voor de consument. Soms blijkt de prijs namelijk nog lager te zijn, dan aangegeven door de vergelijker.
Een uniek proces in de wereld van elektronica
Om inconsistente prijzen te bestrijden, maakt Knibble gebruik van een nieuwe techniek: ‘Realtime Prijzen’. Terwijl de consument een product aanklikt, haalt deze vergelijker per direct de prijs op bij de desbetreffende webshops. Het prijzenoverzicht wordt tegelijkertijd bijgewerkt en is daardoor weer helemaal up-to-date. Daarnaast checkt Knibble de beschikbaarheid de producten die bekeken worden, zodat de voorraad ook up-to-date is. Dankzij dit unieke proces krijgt de koper het meest actuele inzicht in alle prijzen van de elektronicamarkt.
In de luchtvaart deden ze het al langer
De techniek achter ‘Realtime Prijzen’ wordt al langer toegepast bij het vergelijken van vliegtickets. Vergelijkers uit deze branche konden niet achterblijven. De prijs van vliegtickets is namelijk sterk wisselend. Knibble is de eerste vergelijker die deze methode implementeert in de elektronicamarkt. En hiermee de consument nog beter kan helpen bij een eerlijke zoektocht naar elektronica.