Snack-Eethuis Hugo uit Heerhugowaard-Noord is genomineerd voor de Ad van Geloven Imago Award van de Cafetaria Top 100.
Drie bedrijven zijn genomineerd voor de Ad van Geloven Imago Award van de Cafetaria Top 100. Bon Appetit in Rijsbergen, Friet van Piet in Groningen en Snack-Eethuis Hugo in Heerhugowaard leveren door maatschappelijk verantwoord te ondernemen een grote bijdrage aan een positief imago van de branche. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een hot issue. In veel gevallen wordt het als modekreet gebruikt maar dat is bij de drie genomineerden absoluut niet het geval. Ze leveren ieder op hun manier een bijdrage aan 'mens en milieu'.
Snack-Eethuis Hugo in Heerhugowaard gebruikt bijvoorbeeld eco-disposables die composteerbaar zijn. De verlichting is energiezuinig en het bedrijf heeft een zonneboiler.
Friet van Piet in Groningen heeft zelfs een duurzaamheidsverklaring op de website staan. Verantwoord ondernemen is hier een tweede natuur. Welzijn van personeel, gezondheid en milieu zijn speerpunten die ook op de website worden uitgedragen.
Energiezuinige verlichting, het steunen van goede doelen, Inzamelen van frituurvet waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Bon Appetit in Rijsbergen levert zo een aandeel aan de (lokale) samenleving.
De winnaar wordt 28 oktober tijdens het Cafetaria Top 100 Event in Musis Sacrum in Arnhem bekend gemaakt.