Woningcorporatie behoudt KWH-huurlabel na objectieve continumeting.
Huurders van Wooncompagnie worden vakkundig te woord gestaan, snel geholpen en de medewerkers zijn bekwaam en behulpzaam. Dit concludeert het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) na een objectieve continumeting onder huurders van de corporatie. Met deze mooie score behoudt Wooncompagnie het KWH-huurlabel, hét keurmerk voor woningcorporaties in Nederland.
Het gemiddelde ‘rapportcijfer’ dat de corporatie over het jaar 2017 van haar huurders krijgt, is een 7.6. ‘We zijn blij met deze score en het feit dat op veel onderdelen meer dan 90% van de huurders tevreden is. Maar de continuemeting geeft ons ook aandachtspunten die tot verbetering moeten leiden,’ stelt Roeland Gravestein van Wooncompagnie. ‘Via de meting houden onze huurders ons continu scherp en dat is een goede zaak.’
Tevreden over de woning en woonomgeving
Volgens de meting vinden huurders van Wooncompagnie dat ze snel worden voorzien van de juiste informatie en daardoor weten waar ze aan toe zijn. Daarnaast ervaren ze dat reparaties snel en vakkundig worden uitgevoerd en dat ze bij onderhoudswerkzaamheden goed worden geïnformeerd. Ook over de uitvoering van onderhoudswerkzaamheden zijn de huurders tevreden. Verder beoordelen zij hun woning en de buurt waar ze wonen met een ruime voldoende.
Altijd een duidelijk en actueel beeld
Wooncompagnie hecht veel waarde aan de continumeting van het KWH: ‘Het geeft ons een duidelijk en actueel beeld van de mening van klanten over de kwaliteit van onze dienstverlening. Op die manier kunnen we nog beter inspelen op wat huurders belangrijk vinden. Tegelijkertijd ontdekken we wat eventuele verbeterpunten zijn. Zo zouden we volgens de meting onze dienstverlening op het gebied van informatievoorziening verder kunnen optimaliseren. Hier gaan we zeker mee aan de slag.’ De gemiddelde score die de huurderstest Wooncompagnie over 2016 opleverde, was eveneens een 7.6.