‘Welke bewoners vormen straks het kloppend hart van Winkelmadepark’?
Wie zetten zich straks samen in voor hun woonomgeving en vooral ook voor elkaar? Dat zal blijken na de laatste ronde in de selectieprocedure voor de woningtoewijzing: de persoonlijke gesprekken. De gesprekken worden dezer dagen gehouden in Schagen en voldoen uiteraard aan de Coronarichtlijnen van het RIVM. Voor de 58 woningen in Winkelmadepark (fase 1) zoekt Wooncompagnie betrokken huurders die vérder kijken dan de eigen voordeur.
Bewoners zetten zich in voor buurt en buren
In Winkelmadepark zet men zich acht uur per maand in voor o.a. het collectieve groenonderhoud, het organiseren van gezamenlijke activiteiten in de ontmoetingsruimte en/of het leveren individuele burenhulp. Uit de ruim 700 belangstellenden werden de kandidaten gevraagd schriftelijk hun motivatie voor het project uiteen te zetten. Wat willen zij bijdragen aan het collectief en wat hopen ze ervoor terug te krijgen? Deze motivaties zijn door Wooncompagnie zorgvuldig gescreend en teruggebracht naar 140 kandidaten. In deze laatste ronde van de selectieprocedure krijgen de kandidaten de kans hun motivatie persoonlijk toe te lichten en ook hun vragen te stellen aan Wooncompagnie.
Persoonlijk maar toch Corona-proof
Wooncompagnie had voor de laatste ronde van selectieprocedure een groepsbijeenkomst gepland. Dit kon vanwege de coronamaatregelen niet doorgaan. De organisatie van de persoonlijke gesprekken had daarom wat meer voeten in de aarde. Zo is het aantal kandidaten per gesprek gelimiteerd tot twee (alleen volwassenen) en wordt er gebruikt gemaakt van plexiglas scheidingswanden tussen de kandidaten en de medewerkers van Wooncompagnie.
Hedwig de Groot, projectleider Winkelmadepark: ‘We zijn verheugd om alle kandidaten toch nog persoonlijk te kunnen ontmoeten. Videobellen is in sommige gevallen een uitstekende oplossing, maar niet voor een selectie van bewoners die hun betrokkenheid met dit bijzondere project willen tonen. Die moet je in de ogen kijken, als is het door plexiglas.’
Met elkaar in contact
Alle bewoners worden automatisch lid van de Vereniging Van Bewoners. Ook kunnen ze eenvoudig met elkaar in contact blijven via de speciale Winkelmadepark Community App. Een snelle manier om buren om hulp te vragen, je kennis en kunde aan te bieden of een reparatieverzoek bij Wooncompagnie in te dienen.