Informatiepunt Digitale Overheid is op zoek naar jou!
Bent u iemand die handig is in het zoeken naar informatie bij overheidswebsites, begrijpt u wat er van u gevraagd wordt in brieven van de overheid en vindt u het leuk om mensen verder te helpen met waar u juist zo goed in bent? Het Informatiepunt Digitale Overheid is op zoek naar versterking van het IDO-team!
Het Informatiepunt Digitale Overheid, ook wel IDO genoemd, is er voor mensen die moeite hebben met het via de computer regelen van zaken die te maken hebben met de overheid. Bijvoorbeeld vragen over (verwijzingen naar) websites, (digitale) post of brieven van bijvoorbeeld de gemeente Hollands Kroon. We hebben het hier om vragen over; DigiD, de (digitale) berichtenbox van Mijnoverheid.nl, huur-en zorg toeslag, kindgebonden budget, belastingen en toeslagen, studiefinanciering, (verlengen van) het rijbewijs, (verkeers) boetes, pensioen en uitkering, de werkmap van het UWV, de AOW en het aanvragen van kwijtscheldingen.
Al onze vrijwilligers krijgen een training en worden ondersteund door de bibliotheek en Wonen Plus Welzijn, zodat u er niet alleen voor staat. Onze IDO’s bevinden zich elke dinsdagmorgen van 10.00 – 12.00 uur in de bibliotheek van Wieringerwerf en van 10.00 – 12.30 uur in de bibliotheek van Nieuwe Niedorp, elke woensdagmorgen van 10.00 – 12.00 uur in de bibliotheek van Anna Paulowna en elke woensdagmiddag van 14.00 – 16.00 uur in de bibliotheek van Hippolytushoef.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Nicolette van Houten via het e-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.