De besturen van zes grote evenementen in Hollands Kroon en het college hebben een handtekening gezet onder een samenwerkingsovereenkomst.
Het doel van deze samenwerking is om meer bezoekers naar deze evenementen toe te trekken door middel van een mediacampagne. Het gaat om Lentetuin Breezand, Bloemendagen Anna Paulowna, Flora- en Visserijdagen Den Oever, Floralia Nieuwe Niedorp, Bloemencorso Winkel, en Nazomeren in Niedorp. In november heeft de gemeenteraad hiervoor een bedrag van beschikbaar gesteld.
Crossmediale campagne om meer aandacht te genereren
In overleg met de organisaties is voor 2016 bij RTV Noord-Holland/AT5 gezamenlijk zendtijd ingekocht voor zowel radio als TV. Ook worden er zes spandoekframes ter beschikking gesteld. De organisaties kunnen deze frames zelf voorzien van spandoeken om de evenementen onder de aandacht te brengen. De frames worden verspreid door de gemeente geplaatst, daar waar het meeste wegverkeer langskomt. Daarnaast zijn de afspraken tussen de gemeente en de organisaties gemaakt over het uitlenen van materialen en de ondersteuning van uit de gemeente. Vrijdag 18 december hebben alle partijen een handtekening gezet om de samenwerking vast te leggen. De organisaties hebben ook aangegeven meer met elkaar te willen samenwerken. Voor de promotie van Hollands Kroon en in het bijzonder van de evenementen is dit een mooie stap.