Axxicom (onderdeel van Incluzio) neemt de hulp bij het huishouden 2 (HH2) in Hollands Kroon per 25 april 2016 over van de failliet verklaarde zorgaanbieder TSN.
Hiermee blijven alle HH2 cliënten verzekerd van zorg. Axxicom heeft ook aangegeven zoveel mogelijk de werkgelegenheid in stand te houden. Daarom vinden de komende tijd gesprekken plaats met de medewerkers. Aanvankelijk zou Buurtzorg de HH2 overnemen, maar zij trokken vorige week opeens hun aanbod in. Een snelle oplossing was dus nodig. Wethouder Mary van Gent: "Ik ben blij dat we zo snel hebben kunnen schakelen met Axxicom en dat alle zorg voor de cliënten gegarandeerd is."
Informeren medewerkers
TSN Op 12 april heeft de curator de huidige TSN-medewerkers per brief geïnformeerd over de afspraken tussen Axxicom en Hollands Kroon. Axxicom benadert de medewerkers die nu HH2 leveren telefonisch voor een selectiegesprek. De geselecteerde medewerkers worden uitgenodigd voor een gezamenlijke informatiebijeenkomst en een persoonlijk gesprek. Deze gesprekken vinden plaats tussen 13 en 15 april. Het is de bedoeling dat de arbeidscontracten uiterlijk volgende week getekend zijn en de medewerkers zoveel mogelijk hun werk kunnen blijven voortzetten.
Informeren cliënten
De gemeente heeft vandaag bij alle cliënten persoonlijk een brief bezorgd. Het wijkteam heeft middels een intensieve belronde alle 110 cliënten geïnformeerd over de stand van zaken. Belangrijke gegevens van de cliënten zijn geactualiseerd. Op basis hiervan stelt Axxicom een zorgvuldige planning en zorgplan opstellen. Doelstelling blijft dat Axxicom de zorg op dezelfde manier continueert. Dat wil zeggen dat het aantal uren zorg voor de cliënt niet verandert en dat Axxicom zoveel mogelijk de bestaande medewerker/cliënt relaties in stand houdt. Eind deze week wordt de klantenmap verstuurd met een informerende brief waarna Axxicom vanaf 20 april 2016 contact opneemt met de cliënten om de planning door te spreken.