gl18 BorderMaker

GroenLinks stelt vragen over het beroep van Hollands Kroon tegen de reactieve aanwijzing van de provincie

GroenLinks stelt vragen over de vernielingen van de assistentiebrug op NS-station Anna Paulowna

Sinds 2017 is er - na dertien jaar afwezigheid - op station Anna Paulowna een assistentiebrug van de NS, waarmee mensen die afhankelijk zijn van een hulpmiddel in en uit de trein geholpen kunnen worden door een assistentieverlener. Op eerste Kerstdag 2021 was deze brug echter defect, waardoor reizigers die hiervan afhankelijk zijn, in en uit de trein getild moesten worden.

Helaas was dit niet de eerste keer dat de brug defect is, en dat reizigers die hier afhankelijk van zijn geen gebruik kunnen maken van NS-station Anna Paulowna.

Op 20 november 2021 heeft het CDA vragen gesteld aan het college over de aanpak van de overlast en vernielingen op het stationsgebied. Het college antwoordde toen dat het in gesprek was met de politie en de NS om over te kunnen gaan tot plaatsing van camera’s op en rondom het station en dat de locatie extra wordt meegenomen op controlerondes door de boa’s en de politie. Vraag 1: Is het plaatsen van de camera’s geregeld met de NS en politie?

Zo ja, zijn de camera’s al geplaatst?

Zo nee, wanneer verwacht u dat dit wel geregeld en uitgevoerd wordt?

Vraag 2: Valt de assistentiebrug binnen het bereik van de camera’s?

Vraag 3: Wie is er bevoegd om de camera’s af te lezen?

Vraag 4: Nemen de boa’s en de politie de assistentiebrug mee in de controleronde?

Vraag 5: Wie is er verantwoordelijk voor de reparatie van de brug als deze vernield is?

Vraag 6: Wat is het alternatief als de assistentiebrug defect is? Wie verzorgt dat?

Het college beantwoordt de vragen binnen dertig dagen. De antwoorden worden geplaatst op de gemeentelijke website.