Vorige week woensdag is, iets later dan normaal, de najaarsvergadering geweest.
Nagenoeg het voltallige bestuur van 11 personen, diverse leden en belangstellenden waren aanwezig.
Powerpoint presentatie:
Koen Lammers had weer een zeer mooie Powerpoint presentatie gemaakt van alle stukken mèt jurywaarderingen en enkele juryreacties erbij vermeld. Ook waren 2 juryleden aanwezig om nadere toelichting te geven en vragen te beantwoorden. Chris Wiedijk, onze nieuwe penningmeester, kon ons nu al enige duidelijkheid geven over de positieve cijfers d.m.v. een voorlopig financieel verslag. Uit de cijfers kwam naar voren dat er veel bezoekers waren geweest. De vergoeding van de bloemen aan de groepen varieert van 75% - 85% en 90% voor de winnaar. Ook is er een deel naar de reserves gegaan voor vernieuwingen en eventuele tegenvallers in de komende jaren.
Vernieuwing:
Over vernieuwing gesproken; Heel graag willen wij veel bezoekers houden tijdens het Floraliaweekend. Vanuit het bestuur is daarom een voorstel gedaan om de Floralia in vorm van een thema te gaan doen. Over de invulling zijn enkele ideeën voorgelegd, maar òf en hoe de invulling precies zal zijn, is nog geen duidelijkheid. Het idee zal aan de Denktank worden voorgelegd. In de voorjaarsvergadering zullen we het thema-idee weer bespreken zodat we dan samen met de Floralialeden kunnen bespreken òf het idee moet worden uitgewerkt òf dat er een compleet ander idee naar voren zal komen. Laat je idee erover gaan en ga vooral met elkaar hierover in gesprek!
Donateur:
Als donateur ben je lid en heb je automatisch stemrecht. Dit stemrecht en de rechtsgeldigheid ervan is als lid vooral van belang als er evt. wijzigingen in de opzet van het Floraliaweekend worden voorgesteld. Een bijdrage op NL46 RABO 0344.9503.36 t.n.v. Floraliavereniging te N.Niedorp maakt al een groot verschil!
Wisseling commissie Buitengebeuren - Straat:
Tijdens de voorjaarsvergadering had Jan Rood aangegeven dat hij, na 25 jaar, niet meer herkiesbaar is en wil stoppen om het buitengebeuren te verzorgen. Erik van Beers is opgestaan en zal onze nieuwe man voor deze taken worden. Ook 3 “meiden” van Commissie straat (Annet Stadegaard, Rita Dorrestein, Karin Laan) willen na 5 leuke jaren, hun stokje overdragen aan nieuwe enthousiaste mensen. Marieke Schotsman en Astrid Stegers zullen samen met o.a. Renate Stigter en Mariska Sprangers een nieuwe commissie Straat gaan vormen. Marieke Bruin, die ook onderdeel is van commissie Straat, zal zich nu hoofdzakelijk concentreren op het notuleren. Lijkt het je ook leuk om bij commissie Straat iets te doen, bel dan gerust even met Marieke Schotsman T: 0226 - 41 31 32
Nieuw secretariaat
Als laatste wil ik aangegeven dat ik het Secretariaat wil overdragen aan iemand anders. Ik heb het met enorm veel plezier gedaan maar na 6 jaar is het weer tijd voor een nieuw persoon met nieuwe frisse ideeën die het Floraliasecretariaat continueert en het bestuur versterkt. Zoals eerder gezegd hebben wij Marieke die voor de Floralia notuleert en is dit dus niet een taak dat hoort bij het secretariaat. Neem gerust even contact met mij op als je nadere informatie wilt T: 0226 – 75 59 09 of anders via Marjan Spaansen T: 0226 – 72 22 30.
Voor 2014 is dit dan de laatste Nieuwsflits. Eind vorige maand was de klok al een uur achteruit gegaan en de winter is begonnen. Een fijne wintertijd en tot ‘horens’ in het nieuwe jaar.
Namens het Floraliabestuur
Annelies Veldman