De gemeente Hollands Kroon wil zoveel mogelijk diensten en producten digitaal aanbieden.
Maar als dat niet kan, komen wij naar u toe. Hiermee willen wij het aantal baliebezoeken terugdringen zodat de dienstverlening betaalbaar blijft en u niet zo vaak naar het gemeentehuis hoeft te komen. Vandaar dat wij vanaf 11 augustus 2014 alle reisdocumenten gratis gaan bezorgen.
Bepaal zelf de bezorging
U hoeft het reisdocument voortaan niet meer op te halen, het document wordt bij u thuis of op het werk bezorgd. U bepaalt zelf op welke dag, welke tijd en welke locatie het reisdocument wordt bezorgd.
Hoe werkt het?
Het aanvragen van een paspoort of identiteitskaart gebeurt aan de balie in het gemeentehuis of bij één van de servicepunten. Vervolgens krijgt u meer informatie over het maken van een afspraak met de bezorger (AMP Logistics).
Geen bezorging
Het bezorgen van uw nieuwe reisdocument is niet mogelijk als u een spoedaanvraag heeft gedaan. Of als u een geldig visum in uw paspoort heeft, waar u nog gebruik van wilt maken. Daarnaast kan een reisdocument niet bezorgd worden op één van de Waddeneilanden.